Påskhelg

Under påskhelgernas kalajs firade jag med min finaste kusin Maja. Först gick vi, familjen, jag och Maja till Espresso House för att äta något lite lunchaktigt. Jag och mor min åt världens godaste muffins med kardemumma och hallon i. Sen gick vi omkring lite och vinkade sedan av familjen för att Majs och jag skulle utforska Helsingborg stad på egen hand. Då gick vi omkring och hade det superbra och jag drog med mig en tröja från Emilio MQ för halva priset.
Jag var tvungen att visa Maja världens finaste fik där världens coolaste folk hänger, som jag och Majs. Här är jag utanför Ebbas fik, ett underbart 50tals fik. Detta får fungera lite som dagens outfit tycker jag.
Stickad tröja från H&M
Jeansjacka från Levi's
Jeans från Cheap Monday
Strumpor från American Apparel
Converse från skopunkten (haha)
Tygpåse från Lindex
och ett fint ebbas fik i bakgrunden.
Inne på ebbas fik (ja vi fikade igen en liten stund, heh, men där är det så fint) så drack jag en Trocadero som liknande lite en fin flaska öl, och den var hemskt god.
Världens finaste Maja med lite bakgrund från Ebbas fik, egentligen fick man inte fotografera miljön, så vi tog lite utzoomade bilder så man fick med lite i alla fall.
Vi delade på en färgglad jättechokladig jätte chokadboll. Till höger ser ni Majas hallonsoda.
Sen gick vi ut på promenad igen efter ungefär mer än en timmas fika och pratade om alla fina ting som ingen uppmärksammar i världen. Då skren solen upp, detta var ungefär halv sex, eller så var det halv fem, men det var så himla härligt eftersom det hade haglat bara någon enstaka timme innan. Då blev vi såhär glada och tog en bild på oss utanför ett jättepåskris utanför kärnan:
Maja hade en sån fik jacka.
Hoppas ni hade fint under påsken, för vi åkte till Falkenberg på fredagen och firade med släkten. Då kom alla andra av mina fina kusiner.
bilder från majas underbara fina blogg!

Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tusen tack :)

2010-04-08 @ 18:51:45
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: ja han är grym. Men sweeney todd är också en film av tim burton..

2010-04-09 @ 00:42:58
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Ja, jag vill ha kommentarer - endast trevliga. Innan du skriver tänk på att din kommentar absolut inte får vara eller verka stötande mot någon, det kan sluta i anmälningar, annars är ni fria att kommentera om vad ni vill, vid frågor eller bara vill lämna ett litet avtryck.

NAMN:*
KOM IHÅG?

E-MAIL: (PUBLICERAS EJ!)

HEMSIDA/BLOGG i URL:

KOMMENTAREN:

Läs reglerna ovanför innan du skickar din kommentar! Annars vill jag gärna ha trevligt kommentarer!
Trackback
Jag är en konstig filur, och jag kommer troligen och förhoppningsvis aldrig passa in.
Jag gillar fina ting, däribland regina spektor och annan helig musik.
Jag vill ha mer pengar, träffa Kent, fika med Maria Montazami, hälsa på hos Operah och bjuda på kaffe, börja dricka rödvin, ha en egen lägenhet, ha världens finaste som vaknar upp brevid mig som jag älskar och vet att jag blir älskad tillbaka, bo i stockholm, bli omtyckt och att folk ska ta hand om mig. ganska kort sagt.